Pierwsze koty za płoty... czyli zajęcia w toku
W dniu 15 września br rozpoczeliśmy nasze spotkania online z Wolontariuszkami Programu PROJEKTOR w ramach projektu "IT for She".
Pani Ewa wprawadzała nas w tajniki programu SCRATCH, poznaliśmy nowe możliwości i zasady programowania.
Podczas ostatniego spotkania poruszany był temat bezpieczeństwa w sieci, cyberprzemocy, prywatności w Internecie.
Dzień 1
Wprowadzenie do IT, programowania
• Przywitanie z uczestnikami projektu i spisanie kontraktu.
• Pogadanka na temat nowych technologii – zapoznanie uczestników z tematyką zajęć.
• Programowanie – Scratch.
• Przeprowadzenie quizu- Kahoot.
• Podsumowanie zajęć i pożegnanie z grupą.
Dzień 2
Machine learning
• Przywitanie się z grupą.
• Pogadanka na temat uczenia maszynowego i jego zastosowań.
• Quizizz o sztucznej inteligencji.
• Część warsztatowa – budowa bardzo prostego modelu, wspólna implementacja
• Scratch: implementacja ML.
Dzień 3
Cyberbezpieczeństwo
• Przywitanie się z grupą.
• Zapoznanie uczestników z tematyką bezpieczeństwa w sieci.
• Przybliżenie ścieżki rozwoju zawodowego związanego z cyberbezpieczeństwem.