mLegitymacja - nowa usługa w naszej szkole
Informujemy, że zostało utworzone konto do obsługi Programu mLegitymacja szkolna dla naszej szkoły.
W najbliższym czasie uczniowie otrzymają kody aktywacyjne, za pomocą których można będzie pobrać indywidualnie poprzez Profil Zaufany mLegitymację szkolną.
Adres portalu do obsługi Programu mLegitymacja szkolna: https://legitymacje.mdokumenty.gov.pl/ (zakładka - Świat Ucznia)
Instrukcja obsługi Portalu znajduje się na stronie głównej Portalu po zalogowaniu Profilem Zaufanym.
Poniższy link prowadzi do portalu BIP, mc.bip.gov.pl
https://mc.bip.gov.pl/publiczna-aplikacja-mobilna/informacje-o-publicznej-aplikacji-mobilnej.html
Aby aktywować Usługę mLegitymacja, należy:
- Uruchomić Aplikację, aktywować ją lub zalogować się do niej.
- Wybrać opcję dodaj mLegitymację.
- Zapoznać się z informacją o procesie aktywacji mLegitymacji.
- Zapoznać się z regulaminem i zaakceptować go.
- Wyrazić zgodę dla systemu na używanie zasobów systemowych (jeśli taka zgoda nie była jeszcze udzielona).
- Zeskanować kod QR otrzymany w szkole. W przypadku problemu kod można wprowadzić korzystając z klawiatury telefonu.
- Wprowadzić kod aktywacyjny otrzymany w szkole.
- Zatwierdzić komunikat i wczytać dane legitymacji do Aplikacji.
- Automatyczne wydanie certyfikatu.
Wydanie certyfikatu
Po pobraniu danych z systemu automatycznie jest tworzony i pobierany certyfikat Ucznia potwierdzający autentyczność pobranych danych.
Certyfikat przypisany jest do Użytkownika i smartfona, którym posługuje się Użytkownik. W celu utworzenia certyfikatu i zarządzania certyfikatami Minister przetwarza dane osobowe Użytkownika oraz nazwę urządzenia, dla którego certyfikat został wydany.
Ważność certyfikatu jest ograniczona w czasie i jest tożsama z okresem ważności wydanej Uczniowi odpowiednio legitymacji szkolnej.
PDF w plikach do pobrania „Informacje o publicznej aplikacji mobilnej”, w którym znajdują się wszystkie informacje w ramach usługi mLegitymacja.