Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Łaźcu

Łaziec 66

42-274 Konopiska

woj. śląskie

Adres

Łaziec 66


42-274 Konopiska


woj. śląskie


Kalendarium

Wtorek, 2024-05-14

Imieniny: Bonifacego, Julity

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 623008
  • Do końca roku: 231 dni
  • Do wakacji: 38 dni

Kontakt

sekretariat@splaziec.szkolnastrona.pl

 

 tel. 34 3336304

 

Aneks do WSO (kształcenie na odległość)

Ogólne zasady dotyczące sposobów i form oceniania ucznia podczas nauczania zdalnego (wyciąg ze statutu):

  1. Kształcenie zdalne nakierowane jest na kształtowanie cech osobowości ucznia, tj. odpowiedzialność, rzetelność i systematyczność.
  2. Nauczyciel nie towarzyszy uczniowi w trakcie wszystkich zajęć. Jedynie część zajęć odbywa się z udziałem nauczyciela. Uczniowie mają możliwości komunikacji oraz przesyłania sobie materiałów. Pozostałe zajęcia prowadzone są w oparciu o zestaw instrukcji oraz materiały dydaktyczne przeznaczone do samodzielnego studiowania. Opanowanie wiedzy i umiejętności może być przedmiotem oceny. Termin wykonania danego zadania nauczyciel opisuje w wiadomości opisującej zadanie.
  3. Jeśli uczeń nie zrozumie jakiejś partii materiału, przeznaczonej do samodzielnego opanowania, kształcenie zdalne zakłada możliwość zadawania nauczycielowi pytań zarówno w formie pisemnej, jak i w trakcie rozmowy tekstowej, głosowej lub wideo. Uczeń ma prawo zgłosić się indywidualnie do nauczyciela za pomocą przyjętych komunikatorów (e-dziennik, email, telefon, komunikator online).
  4. Rezultaty działań w kształceniu na odległość mogą być przedmiotem oceny. Zajęcia zdalne przewidują również sprawdziany wiedzy. Ocenianie jest zgodne z przyjętymi w szkole zasadami określonymi w WSO.
  5. Oceny wystawiane w okresie kształcenia na odległość będą notowane przez nauczycieli na bieżąco w dzienniku lekcyjnym.
  6. Opiekę nad uczniem uczącym się zdalnie sprawują rodzice lub opiekunowie prawni. Uczeń przebywający w domu realizuje obowiązek szkolny pod opieką rodziców/opiekunów prawnych. Pracujący zdalnie nauczyciel nie ma możliwości realizowania swoich funkcji opiekuńczych, dlatego rodzice mają obowiązek stosować się do przepisów prawa w zakresie odpowiedzialności rodzicielskiej.
  7. Podstawowym narzędziem do komunikowania oraz przesyłania informacji na temat realizowanych zagadnień programowych jest e-dziennik VULCAN.
  8. Nauczyciele zapisują na bieżąco w e-dzienniku VULCAN tematy lekcji/zajęć prowadzonych zdalnie, zaznaczają obecność ucznia na lekcji/zajęciach oraz wpisują na bieżąco uzyskane przez ucznia oceny zgodnie z kryteriami Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania (WSO).

Sposoby i formy oceniania w okresie kształcenia na odległość

Aktywność ucznia na zajęciach zdalnych jest podstawą do oceny zachowania.

Ocenianiu podlegają wówczas następujące aspekty aktywności:

a) uczeń bierze aktywny udział w lekcjach prowadzonych online przez komunikator Meet,

b) uczeń przestrzega terminów odsyłania prac pisemnych określonych przez nauczyciela danego przedmiotu,

c) uczeń korzysta z indywidualnych konsultacji z nauczycielem (telefonicznie lub przez komunikator),

d) uczeń codziennie sprawdza wiadomości na platformie Google Classroom lub e-dzienniku i wykonuje zadane polecenia (moduł - Zadania domowe).

  1. Zaangażowanie i systematyczność (uczeń realizuje wszystkie zadania ujęte do opracowania na dany dzień zgodnie z planem lekcji) jest równoznaczne z oceną za aktywność na lekcji zdalnej. Uczeń może otrzymać ocenę za aktywność na lekcji zgodnie z WSO.
  2. Wykonywanie zadań, ćwiczeń zgodnie z instruktażem nauczyciela do lekcji - czyli poprawność wykonywania zadań. W razie trudności uczeń ma prawo zgłosić nauczycielowi potrzebę dokładniejszego wyjaśnienia tematu.
  3. Ocenianie ucznia może odbywać się online za pośrednictwem komunikatora Zoom, Skype, Discord - uczeń udziela odpowiedzi ustnej, za którą otrzymuje ocenę zgodnie z wymaganiami edukacyjnymi dla danego przedmiotu.
  4. Ocenie podlegają prace pisemne wysyłane na służbowy email nauczyciela.
  5. Prace pisemne oraz ustne są oceniane zgodnie z kryteriami oceniania zawartymi w WSO. Kryteria te nie ulegają zmianie. 
  6. Nauczyciel sprawdza i kontroluje na bieżąco aktywność uczniów na „swoich” lekcjach zdalnych zgodnie z planem lekcji, co jest rozumiane jako obecność ucznia na zajęciach.
  7. Obecność ucznia na lekcji/zajęciach potwierdzona jest poprzez:

a) aktywność, zaangażowanie i systematyczność ucznia, czyli odsyłanie w terminie prac pisemnych,

b) utrzymanie komunikacji z nauczycielem, dołączanie do lekcji online prowadzonych przez nauczyciela.

 

  1. Nauczyciel ma obowiązek sprawować nadzór nad wykonywanymi przez uczniów zadaniami w domu, może w tym celu kontaktować się z rodzicami ucznia. Sposób kontrolowania i oceniania pracy ucznia nauczyciel podaje uczniowi wraz z instrukcją wykonania zadania.
  2. W przypadku, jeśli uczeń:

a) nie stosuje się do zaleceń nauczyciela,

b) unika kontaktu,

c) nie uczestniczy w lekcjach online,

d) nie przesyła prac pisemnych,

e) nie odpowiada na wiadomości od nauczyciela jest to rozumiane jako brak przygotowania się ucznia do lekcji oraz nieuczestniczenie przez ucznia w lekcji zdalnej.

W takim przypadku uczeń otrzymuje ocenę niedostateczną, której wystawienie poprzedza wpisany znak minus oraz informacja do ucznia przez e-dziennik VULCAN.

Jeśli taka sytuacja się powtarza, nauczyciel niezwłocznie informuje wychowawcę klasy oraz rodziców.