Procedury przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków
Skargi i wnioski przyjmowane są w sekretariacie szkoły w wyznaczonych godzinach pracy dyrektora lub sekretariatu szkoły.
Zanim złożymy skargę warto pamiętać o zasadzie zachowania drogi służbowej, czyli kolejności w wyjaśnianiu spornych spraw bieżących:
- Etap I - wychowawca klasy lub nauczyciel przedmiotu / w pierwszej kolejności powinno się zgłosić sprawę bezpośrednio do osoby, której sprawa dotyczy lub do wychowawcy;
- Etap II - pedagog lub psycholog szkolny / jeśli wychowawca nie podejmuje prób rozwiązania sprawy lub jeśli sprawa dotyczy wychowawcy;
- Etap III - dyrektor szkoły / jeśli sprawa w dalszym ciągu pozostaje nie wyjaśniona;
- Etap IV - organ prowadzący / Gmina Konopiska
- Etap V - organ sprawujący nadzór pedagogiczny / Kuratorium Oświaty w Katowicach Delegatura w Częstochowie
Sprawy zgłaszane do wychowawców i nauczycieli przez Uczniów i Rodziców wyjaśniane są na bieżąco w obecności osób zainteresowanych. Dyrektor natychmiast po otrzymaniu informacji o jakimkolwiek naruszeniu w porozumieniu z wychowawcą oraz pedagogiem i psychologiem szkolnym ustala plan postępowania w celu wyjaśnienia i załatwienia sprawy.
Pamiętajmy, że wiele spraw możemy wyjaśnić poprzez rozmowę. Szkoła jest placówką otwartą na potrzeby uczniów, rodziców, środowiska lokalnego. Warto rozmawiać...
Skarżyć możemy się w szczególności na:
-
zaniedbanie lub nienależyte wykonanie zadań przez szkołę albo przez jej pracowników,
-
naruszenie praworządności lub interesu skarżących,
-
przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Wnioski możemy składać w celu:
- ulepszenia organizacji w szkole,
- wzmocnienia praworządności,
- usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom,
- ochrony własności,
- lepszego zaspokojenia potrzeb uczniów i rodziców.