Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Łaźcu

Łaziec 66

42-274 Konopiska

woj. śląskie

Adres

Łaziec 66


42-274 Konopiska


woj. śląskie


Kalendarium

Sobota, 2024-05-11

Imieniny: Igi, Mamerta

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 620943
  • Do końca roku: 234 dni
  • Do wakacji: 41 dni

Kontakt

sekretariat@splaziec.szkolnastrona.pl

 

 tel. 34 3336304

 

Procedury przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków

Skargi i wnioski przyjmowane są w sekretariacie szkoły w wyznaczonych godzinach pracy dyrektora lub sekretariatu szkoły.  

Zanim złożymy skargę warto pamiętać o zasadzie zachowania drogi służbowej, czyli kolejności w wyjaśnianiu spornych spraw bieżących:

  1. Etap I - wychowawca klasy lub nauczyciel przedmiotu / w pierwszej kolejności powinno się zgłosić sprawę bezpośrednio do osoby, której sprawa dotyczy lub do wychowawcy;
  2. Etap II - pedagog lub psycholog szkolny / jeśli wychowawca nie podejmuje prób rozwiązania sprawy lub jeśli sprawa dotyczy wychowawcy;
  3. Etap III - dyrektor szkoły / jeśli sprawa w dalszym ciągu pozostaje nie wyjaśniona;
  4. Etap IV - organ prowadzący / Gmina Konopiska
  5. Etap V - organ sprawujący nadzór pedagogiczny / Kuratorium Oświaty w Katowicach Delegatura w Częstochowie

Sprawy zgłaszane do wychowawców i nauczycieli przez Uczniów i Rodziców wyjaśniane są na bieżąco w obecności osób zainteresowanych. Dyrektor natychmiast po otrzymaniu informacji o jakimkolwiek naruszeniu w porozumieniu z wychowawcą oraz pedagogiem i psychologiem szkolnym ustala plan postępowania w celu wyjaśnienia i załatwienia sprawy.

Pamiętajmy, że wiele spraw możemy wyjaśnić poprzez rozmowę. Szkoła jest placówką otwartą na potrzeby uczniów, rodziców, środowiska lokalnego.  Warto rozmawiać...

 

Skarżyć możemy się w szczególności na:

  • zaniedbanie lub nienależyte wykonanie zadań przez szkołę albo przez jej pracowników,
  • naruszenie praworządności lub interesu skarżących,
  • przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

 Wnioski możemy składać w celu:

  • ulepszenia organizacji w szkole,
  • wzmocnienia praworządności, 
  • usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom,
  • ochrony własności,
  • lepszego zaspokojenia potrzeb uczniów i rodziców.