Szkolne obchody DBI w 2024 roku
Dzień Bezpiecznego Internetu (DBI) ustanowiony został z inicjatywy Komisji Europejskiej w 2004 roku. DBI już dawno wykroczył poza grupę krajów członkowskich UE i obecnie obchodzony jest już w ponad 180 krajach na całym świecie.
DBI odbywa się pod hasłem ,,Działajmy razem na rzecz lepszego Internetu”, a tegoroczna 21. edycja inicjatywy skupia się na założeniach europejskiej Strategii na Rzecz Lepszego Internetu dla Dzieci – Better Internet for Kids (BIK+). Celem Strategii jest poprawa jakości usług cyfrowych i przystosowanie ich dla najmłodszych użytkowników, a także gwarancja ochrony i szanowania dzieci w Internecie. (źródło:https://www.gov.pl/web/baza-wiedzy/6-lutego-obchodzimy-dzien-bezpiecznego-internetu-2024)
Dzień Bezpiecznego Internetu przypada na 6 lutego 2024 roku, jednak działania do realizacji w naszej szkole w ramach obchodów DBI 2024 zostały zaplanowane do końca miesiąca.
Stawiamy na metodę projektu, aby aktywizować naszych uczniów i wdrażać do samodzielności w uczeniu się, rozwijać umiejętności w zakresie planowania, analizowania, wnioskowania oraz współpracy w zespole.
Czas realizacji zadań: 15-29 luty. Przedstawienie projektów przez zespoły klasowe odbędzie się w dniu 1 marca br.
Obchody DBI 2024 trwają do końca marca. Uczniowie wszystkich klas korzystają w ramach tegorocznego DBI z ciekawych lekcji online prowadzonych przez SaferInternet.
https://www.saferinternet.pl/dbi/o-dbi.html
Zadania projektowe dla:
-
przedszkola – Zabawa z Necio
-
zabawy w sieci na platformie necio.pl;
-
zapoznanie dzieci z internetem
-
uczniów klasy I – Zostań Sieciakiem
-
zabawy w sieci na sieciaki.pl;
-
zapoznanie z Internetem, zasady korzystania - netykieta, wprowadzenie do higieny cyfrowej
-
uczniów klasy III – Domowe Zasady Ekranowe
-
przypomnienie zasad netykiety
-
wprowadzenie do higieny cyfrowej
-
ekran a mózg
- uczniów klasy IV - Higiena cyfrowa
- fomo-jomo
- prezentacja "ekran a mózg"
- omówienie czym jest higiena cyfrowa
- zaproszenie do podjęcia wyzwania: offline chalenge
- uczniów kl. V-VI-VII – Offline challenge https://offlinechallenge.pl/
-
omówienie czym jest higiena cyfrowa
-
prezentacja „ekran a mózg”
-
podjęcie wyzwania – offlinechallenge, czyli 48 godzin bez internetu
-
opis przebiegu realizacji wyzwania, wnioski