Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Łaźcu

sekretariat@splaziec.szkolnastrona.pl

tel. 34 3336304

Toruń

W dniach 11-13 października 2023r. odbyliśmy kolejną wycieczkę szkolną w ramach przedsięwzięcia Ministerstwa Edukacji i Nauki "Poznaj Polskę". Wyjazd uczniów na trzydniową wycieczkę do Torunia został dofinansowany z projektu rządowego w ramach programu "Polski Ład" w kwocie 15 000,00 zł.

Zwiedzanie Torunia rozpoczęliśmy od Starego Miasta. Pod opieką pani przewodnik, spacerując urokliwymi uliczkami Starego Miasta poznawaliśmy historię mijanych miejsc, zabytkowych budowli i pomników. Podziwialiśmy Krzywą Wieżę, gdzie każdy mógł sprawdzić własną postawę moralną, bowiem wg legendy, ten kto zdoła utrzymać  równowagę pod ścianą wieży, ten nigdy nikogo nie okłamał ... Poznając historię powstania Torunia, nie mogło w programie wycieczki zabraknąć zwiedzania Zamku Krzyżackiego, bowiem Toruń założyli Krzyżacy. W ruinach zamku czekało na nas wiele atrakcji i była to dla nas  bardzo ciekawa lekcja historii. Następnie udaliśmy się autokarem do Parku Pamięci Narodowej - wyjątkowego miejsca, w którym dominuje atmosfera zadumy i refleksji. Dzięki przewodnikowi była to również kolejna niezapomniana lekcja historii oraz patriotyzmu.

Następny dzień oscylował wokół tematyki piernika i Kopernika. Po śniadaniu udaliśmy się do Muzeum Toruńskiego Piernika, w którym wyrabialiśmy słynne toruńskie gościńce. Następnie odwiedziliśmy Dom Mikołaja Kopernika, zgłębiając wiedzę o tym wielkim polskim astronomie. Natomiast w Domu Legend Toruńskich czekały na nas interesujące i zabawne przygody, bowiem staliśmy się bohaterami legend toruńskich. Po kolacji wybraliśmy się wspólnie, pod opieką naszych nauczycieli, na spacer uliczkami Starego Miasta. Poznając topografię Torunia, pod czujnym okiem naszej Pani od geografii, dotarliśmy pod Ratusz Nowego Miasta. Dzień kończyliśmy zmęczeni, ale w doskonałych humorach.

Trzeci dzień wycieczki przebiegał pod hasłem nauki, bowiem przed południem eksplorowaliśmy Centrum Nowoczesności „Młyn Wiedzy”, a po południu odbyliśmy lekcję astronomii w Centrum Popularyzacji Kosmosu – Planetarium „Toruń” , gdzie obejrzeliśmy seans pt. „Wirująca Ziemia”. Mieliśmy okazję sprawdzić swoją wiedzę, eksperymentować i badać zjawiska przyrodnicze i fizyczne, obserwować zachodzące procesy chemiczne, utrwalać wiadomości nt biegu rzeki Wisły, ekologii, kosmosu.